Trwa ładowanie...
18-09-2014 14:00

Kontrowersje wokół kolekcji marki Bytom z wizerunkiem Grzegorza Ciechowskiego

Kontrowersje wokół kolekcji marki Bytom z wizerunkiem Grzegorza Ciechowskiego
d306egn
d306egn

Za dwa tygodnie do sklepów marki Bytom trafi kolekcja inspirowana stylem zmarłego przed trzynastu lat Grzegorza Ciechowskiego. W sieci pojawiła się już kampania promująca garnitury i koszulki. Reklamy wzbudziły mnóstwo kontrowersji wśród fanów zespołu Republika. Negatywnie wypowiedzieli się o niej również muzycy grupy oraz córka Ciechowskiego, Weronika. Nam udało się zdobyć komentarz pełnomocnika spadkobierców Grzegorza.

Wdowa po Ciechowskim, Anna Skrobiszewska, która wyraziła zgodę na wykorzystanie jego wizerunku nie widzi w tym niczego złego.

Choć nie interesował się raczej modą, to przywiązywał dużą wagę do swojego wizerunku scenicznego i dbał o to, aby jego ubranie stanowiło z muzyką którą wykonywał spójną całość. Kiedy firma BYTOM zwróciła się do mnie z chęcią stworzenia ubrań inspirowanych stylem Grzegorza, pomyślałam że jeśli spadkobiercy tak wielkich artystów, jak Cybulski czy Hłasko wyraziły zgodę, to pomysł musi być wart uwagi. Mój syn Bruno z niecierpliwością wyczekuje kolekcji, widzieliśmy już kilka modeli tych ubrań i są to rzeczy, w których młody mężczyzna będzie wyglądał świetnie. Kolekcja powstała również z myślą o ludziach, którym brakuje rzeczy związanych z Grzegorzem. To też pretekst do mówienia o Grzegorzu, nawet jeśli to jest nieco prowokujące. Pamięć o nim jest dla mojej rodziny bardzo ważna - powiedziała.

Zupełnie innego zdania jest najstarsza córka lidera Republiki z jego małżeństwa z Małgorzatą Potocką.

d306egn

Mimo tego, że jestem córką, zostałam pominięta w podjęciu decyzji o użyciu wizerunku oraz nazwiska mojego Ojca w tej reklamie. Mówi się o deptaniu pamięci o Ciechowskim, kupczeniu jego wizerunkiem. Użycie jego wizerunku, nazwiska i renomy do reklamy to naruszenie mojego prawa do pamięci o Nim jako o artyście a nie celebrycie którym nigdy nie chciał być - wyznała.

Dotarliśmy do pełnomocnika spadkobierców Grzegorza Ciechowskiego, który broni kolekcji.

Zdjęcie Grzegorza Ciechowskiego nie jest reklamą Bytomia, ani Ciechowski nie jest twarzą Bytomia. Poprzez to zdjęcie promujemy limitowaną kolekcję poświęconą Grzegorzowi. Trudno byłoby nie używając zdjęcia, ani nazwiska tworzyć dla fanów np. t-shirty z Artystą. Faktem jest też, że do niedawna można było kupić w internecie pirackie koszulki z wizerunkiem nie oburzał muzyków z zespołu Republika. Nikt nie zadał sobie pytań czy nie lepiej aby wykonała je renomowana firma? Nikogo nie dziwią t-shirty z wizerunkiem Kurta Cobaina, Jim’a Morissona czy Iana Curtisa nie powinny też dziwić koszulki z Grzegorzem Ciechowskim. Poprzednie kolekcje przypominające styl Cybulskiego czy Hłasko zostały bardzo dobrze odebrane w środowiskach inteligenckich. Jesteśmy zaskoczeni że muzycy tego nie rozumieją. Nie wymagamy od nich by znali się na modzie, ale mogliby się najpierw zastanowić na czym projekt polega i pewnie mogliby gdyby chcieli…- powiedział specjalnie dla nocoty.pl przedstawiciel spadkobierców.

A wy co myślicie o tej sprawie?

d306egn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Wyłączono komentarze

Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.

Paweł Kapusta - Redaktor naczelny WP
Paweł KapustaRedaktor Naczelny WP
d306egn